Blogg100 – Jag ger upp

Nepp, det här funkar inte.

Jag antog utmaningen #Blogg100 för en och en halv vecka sedan. Nu avbryter jag experimentet innan jag kommer för nära mållinjen. Det tar helt enkelt för mycket tid. Visst, snabbt och lätt var tanken, men det funkar ändå inte. Jag har för många järn i elden för att hinna blogga en gång per dag.

På ett sätt hade det varit skönt att en gång för alla döda sidan helt; radera bloggen, avregistrera domänet. Då hade jag haft en sak mindre att pyssla med. Jag vill dock inte förlora möjligheten att skriva av mig och tycka till. Istället kommer jag skriva här när det faller mig in och i mån av tid.

En besvikelse att ge upp? Visst, men samtidigt var utmaningen bara något jag beslutade mig för att anta i mitt huvud. Här i finns ingen prestige, ingen pokal. Därför känns det bra att avbryta. Jag behöver stressa ner. Lägga ner tid på det jag brinner för ännu mer än att skriva = att producera musik tills öronen blöder.

Foto: Johan Borg

Alla andra bloggare där ute önskar jag lycka till! Vi ses i marshallens skugga…

Taggad , , , ,

6 thoughts on “Blogg100 – Jag ger upp

  1. Anders skriver:

    Avregga domänen får du ju inte göra? Jag kommer ihåg att du skrev en gång att nån hade hittat dig bara genom att googla ‘ung kristen kille’. Det är bara en tidsfråga innan nån gör det igen och hittar dig. Du behöver absolut inte hålla bloggen levande. Sidan kan lika gärna leda till en presentation av dig och vart man får tag på dig och sen kan det vara nog där.
    Men jag tänker att domänen och framförallt du är en oerhört bra reklampelare om nån undrar vad det är att vara en ung kristen kille.

    • Johan skriver:

      Nä det skriver jag ju sen att jag inte vill göra. :) Vill kunna återvända hit när jag vill skriva om något. Tack för din kommentar, Anders.

  2. Adam B skriver:

    Du gjorde ett bra försök i alla fall! :)

  3. […] sig och skapa ett blogginlägg varje dag och att det kräver en strategi (och jag verkar inte vara ensam om att uppleva detta). Samtidigt är det oerhört tillfredställande på många vis. […]

Kommentera

