Photoshop och bilsemester.

Ford Galaxyn rullade precis iväg. Mamma, pappa, Adam och Noomi drar iväg till farmor nu i Dalarna. De blir borta över en vecka och jag följde inte med. Känner att jag har lite för mycket att göra här hemma, mycket jag vill ha gjort. Det finns även en chans att få jobb också under nästa vecka.

Men det är ju ändå lite känsla, det där med bilsemester. Även om det brukar sluta med ont i baken så är det himla mysigt. Man åker genom Sverige, lyssnar på en kul ljudbok i bilstereon (Bert är en klassiker), stannar och käkar någonstans…

Oh, well. Sitter och redigerar foton nu från Kristendomsskolan. Nästan alla låter jag vara, men de mer konstnärliga fotografierna vill jag lägga ner lite mer tid på.
Photoshop är ett otroligt kraftfullt verktyg. När kortkommandona sitter i muskelminnet och man börjar förstå programmets fulla kapacitet, det är då det blir oslagbart:

snäcka jämförelse

ljusstock jämförelse

Nu ska jag käka pizza och titta på Simpsons med Linnea och Viktor, vi som är kvar hemma. Ha det gott!

Taggad , , , , , , , ,

One thought on “Photoshop och bilsemester.

  1. Bilsemester skriver:

    Bilsemester i sverige är ju det bästa som finns :)

Kommentera

