Titta, det haglar!

Har varit förkyld sen mitten av veckan så jag har inte kommit mig för att skriva något. Ska strax dra mig till kyrkan så det här blir kortfattat.

Vi hade som sagt första samlingen i tisdags, och det gick hur bra som helst. Alla var på idén med kristen skolgrupp, så vi kör för fullt nu!
Det första vi gör tillsammans är att åka på Tro, Hopp & Skola i Lidköping imorrn, en dag som bara är till för andra Ny Generation-grupper att träffas, inspireras och peppas. :)

Vi blir faktiskt fem i bilen upp. Viktoria från NG, en av tjejerna jag träffade, ringde och sa att det var en tjej från Borås som var ensam i sin NG-grupp som gärna ville med, men helst inte ville åka upp ensam. Då kom hon ihåg att vi var fyra stycken och skulle åka bil till Lidköping, så hon ringde oss. Inga problem tyckte jag, och ingen annan i vår grupp heller. Så Viktoria gav den här tjejen mitt nummer, varpå hon ringde upp strax därefter.

Guess what? Den här tjejen hette Camilla och visade sig vara en gammal kompis från kulturskolan! Det var fasen fyra år sen! Ska bli galet roligt att träffa henne igen. :)

Och då tänkte jag på det – sedan jag bestämde mig för att starta en NG-grupp så har välsignelserna fullkomligen haglat över mig. Först får jag snabb respons på mitt mejl, Viktoria och Emma RÅKAR vara i Borås just den dagen, jag får massa uppmuntran för mitt initiativ nästföljande vecka, Micke, Evve och Lisa hakar lätt på, i helgen RÅKAR det vara Tro, Hopp & Skola och så RÅKAR jag stöta ihop med en gammal kompis på kuppen.

Gud är la go. :)

Taggad , , , , , , , , , ,

Kommentera

