Underbara människor!

Vet du vad jaaag fick?

DSC01670

500 spänn av en helt okänd människa!

Klicka på bilden för att läsa vad som står.
Trodde inte det var sant, men det var det. “En, två, tre, fyra, fem hundralappar.”  Någon därute visste att jag hade det ekonomiskt knapert och bestämde sig för att ge mig femhundra svenska riksdaler. Det kunde inte ha kommit mer lägligt.

Det är nämligen så att jag är anmäld till kyrkans skidläger i Trysil över nyår. Jag har hela tiden antagit att jag ska med. Jag antog det så mycket att jag inte ens berättade det för päronen. När de fick reda på det blev de lite irriterade. Pengar är besvärliga ting i juletider och den norska kronan står högt i kurs. Så det har varit rätt tveksamt om jag ens kommer med.

När jag berättade om detta för det goa gänget som ska med blev reaktionen: “Men det är väl klart du ska med?? Vi behöver dig!”, i princip. Och Hans, pastorn, sade att jag verkligen behövdes med på lägret för att spela lovsångandakterna: “Vad ska vi göra för att få med dig?”

Och jag tror det är där förklaringen finns bakom det här mystiska kuvert. Min teori är att ett par av dessa fina människor lagt en hundring var och skickat till mig för att få med mig, och passat på att skoja till det lite.

Det värmde gott i hjärtegropen. :)

Taggad , , , , , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Underbara människor!

  1. Samuel Svensson skriver:

    Hej Johan!

    Det blir roligt att du ska vara på skidläger över nyår.

    Jag var i Skelefteå mellan jul och nyår 2006.

    Hälsningar Samuel

    • Johan Borg skriver:

      Hej! Ja, det kommer bli helt underbart.

      Jasså? Min morfar bor i Skellefteå! Min mamma kommer därifrån. Har du också släkt där uppe?

Kommentera

