En sådan morgon.

Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det är att vakna kvart i sju på morgonen. Helt självmant vaknade jag efter en riktigt konstig dröm, ovanligt pigg och utvilad. Fast jag bara fått sova fyra och en halv timme. Att komma upp till frukost innan téet är färdigt… Det händer aldrig.

Tackade Gud i morse för detta, och jag fortsätter tacka honom för den fantastiskt vackra morgonhimlen.  Det är alldeles vindstilla. Daggen förgyller gräset nedanför fönstret.. En svala flyger förbi. Så vacker naturen är i all sin enkelhet.

Efter mycket om och men sitter jag äntligen med ett fungerande Windows 7. Det här operativsystemet är helt fantastiskt. Att jag inte installerat det förrän nu! Det smiskar Vistas rumpa så hårt. Var tvungen att stänga av alla visuella effekter i Vista eftersom min lilla dator helt enkelt inte klarade av det. Och även med effekterna avstängda tog det inte lång tid förrän datorns fläktar gick igång på högvarv.
Med Windows 7 har jag alla visuella effekter aktiverade, massa program igång samtidigt – ändå är fläktarna skrämmande tysta!

Har du Vista och du irriterar dig ständigt på att datorn är långsam – uppgradera till Windows 7.  It’ll make your day. ;)

God morgon2 (noname)

Så nu sitter jag här, lyssnar på riktigt skön exempelmusik och njuter av morgonen. Tack Jesus för din otroliga nåd. Amen.

Taggad , , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “En sådan morgon.

  1. Anders skriver:

    Berätta vilka specar du har i din dator.
    Jag har 120 GB Hårddisk, 2 GB RAM (1 GB äter dock grafiken upp) Minnena är på 1,6 GHz liksom processorn.

    Hur är de siffrorna i jämförelse med din hårdvara? Hur skulle Windows7 funka i min dator?

  2. Johan Borg skriver:

    Hej!

    Själv har jag en Intel Pentium Dual Core 1.86GHz, 2 GB RAM, och sammanlagt 380 GB i hårddiskutrymme. Du behöver helst 16 GB ledigt på en egen partition. Din prestanda är verkligen i minsta laget, men utan en massa visuella effekter ska det nog funka galant. :)

Kommentera

