Religion eller relation?

inspiration från toliveforchrist

Jag lever inte i en religion. Jag lever i en relation. Skulle inte vilja kalla mig religiös. Det är för mig förknippat med någon som bestämt håller på alla lagar och regler, håller hårt på ceremonier och lever för att försöka att inte trampa i klaveret.

Jag å andra sidan vet att av de där klaveren finns det himla många av och att det är rätt svårt att undvika dom. Så jag har dp en så sjukt schysst polare som heter Meschicha Jeschua bar abbas (mer känd som Jesus), som pillar ur alla tangentflisor och pianosträngar ur fötterna så jag kan fortsätta gå längs den rätta vägen. :)

Så enkelt är det! Faktiskt. Och i tunga tider passar ingen annan text än den skriven av Jon Peterson i hans låt ‘Hopp’. Den beskriver den Jesus jag lärt känna otroligt väl. När livet stormar och allt bara gungar i otakt, problemen hopar sig och mörkret blir allt mer påträngande…

regn_name_resize

Då står han kvar.

”Du är hopp för en hopplös värld
Tro för en trolös själ
Du är allt mitt hjärta begär

Du är ljus i vår mörka tid
Lust, som väcker mig till liv
Du är allt jag inte är”

Taggad , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

