Utan Titel.

Veckans Bud var ett superbra koncept som misslyckades. Det känns tråkigt att behöva avsluta den så här tvärt, men det känns som det enda rätta just nu. Det är för att inte lägga någon press på mig själv framöver.

Jag kanske har sagt det innan (eller inte) att jag lätt får dåligt samvete för saker och ting. Bloggen är en sådan sak. Eller ja, kanske inte bloggen i sig, men att sätta deadlines på sig själv, som i fallet med Veckans Bud, att tisdag kväll MÅSTE inlägget vara färdigt och publicerat. Det funkar så länge jag håller dödslinjerna, men så fort ett inlägg blir försenat läggs det på som ett gigantiskt granitblock över mina axlar. Ibland lyckas jag lyfta av det och publicera ett försenat inlägg innan nästa tisdag, men det har inte varit ofta.
 

Mina egna nya bloggregler lyder alltså:

INGA DEADLINES OCH REGLER!!
 

Inte på ett tag framöver i varje fall. Det är kul att blogga. Grymt kul! Och jag funderar inte på att lägga ner det helt. Kanske blir det numera bara ett par inlägg då och då, eller så tar jag tag i min krage och sätter mig ner i kontorsstolen ordentligt. Antingen eller alltså. Det får bli som det blir. Bäst så.

 

Det är bra att vara spontan ibland.
Kram

Taggad , , , , , , ,

Kommentera

