Uppdatering på den personliga fronten.

Jag har börjat skolan och jag mår bra. Väldigt bra. Går mediaprogrammet på Ljud & Bildskolan här i Borås och har valt inriktning Musik. Var lite tveksam till valet, men stormtrivs. Till våra musik och musikproduktionslektioner har vi en egen datorsal och så håller en riktigt stor och påkostad studio på att byggas.

Våra lärare är supersköna – Lars och Vesa. Vi har fri tillgång till datorsalen så länge ingen lektion hålls där, och i skolan kan man sitta till åtta på kvällen och göra nästan vad man vill. Så himla soft. Lars spelar för övrigt i Hästpojken och har varit Broder Daniels förra trummis (bara för att skryta, vilket faktiskt är lagligt i lagom stora mängder).

I onsdags började vi installera all programvara i datorerna i vår sal. Jag fastnade framför en dator när jag skulle konfiguera midiklaviaturet (som låter dig spela ljud i datorn på ett externt klaviatur), så att det skulle fungera med Reason.
Självklart var jag tvungen att provspela lite. Det var ju så länge sen jag satt med Reason och lekte. Så jag plinkade fram en skön syntslinga. Jag insåg sedan i slutet av dan, att jag påbörjat en ny låt. Det är fortfarande bara ett slaskdemo, men här är den: I Will Find A Way (slaskdemo)

Så jag mår bra. :) När jag gör musik mår jag bra, speciellt om jag gör musik i Guds namn. Det jag vill med min elektroniska musik är att nå ut med budskap i sådana kretsar. Det finns inte överdrivet mycket kristen housemusik, liksom. Jag har redan en liten textslinga halvt uttänkt till den här låten, men det får spelas in senare. Först ska arrangemanget fixas.

Sedan skall jag få hem min nybeställda dator, köpa ett begagnat midiklaviatur av en kille i Gbg och jamma loss med mig själv. Det är kul.

Nu ska jag sova. Upp till skolan imorgon, och mer musikpill!

Godnatt! 

Kommentera

