… And he’s off again.

Klockan är halv två. Benny kommer förbi om en halvtimme och hämtar mig och min packning. Vi ska till Stenungsön, utanför Göteborg på läger i två veckor. Det officiella namnet är Kristendomsskolelägret, men det är faktiskt inte så konservativt och stelt som det låter. Det är visserligen uppdelat i fyra årskurser och man har lektioner, men väldigt mycket mer avslappnat än upplägget på en vanlig skola.

För det första är ledarna som håller i lektionerna hur sköna som helst. Säger bra saker och delar med sig mycket av sina personliga erfarenheter. Vi ”elever” får ha godis med oss in på lektionen, ställa frågor när vi vill, skämta… Ja, du kanske förstår. Där får man lära sig en massa saker om kristendom, och även utöva sin tro, samt lära känna en massa sköna människor.
Det är riktigt soft!

Så jag och Benny ska dit för vårt fjärde och sista år. Riktigt sorgligt, men förbenat kul! :D
För varje år blir det bara bättre och andligare, och allt tyder på att årets upplaga blir det andligaste någonsin. Min bästa vän Emma har fått en helt otroligt tydlig bild om lägret på Stenungsön, komplett med en väldigt precis miljöbeskrivning av platsen. Hon har aldrig varit där, eller sett några bilder därifrån.

Hon säger att det kommer vara en sådan otroligt stark närvaro över ön. Någonting stort kommer hända. Andlighet var det starkaste nyckelordet.

Från miljöbeskrivningen Emma gav, nämnde hon en ö med hav runt omkring, med ett industriområde på andra sidan vattnet, beläget på som en halvö. Hon såg också att solen går ner på samma sida som det här industriområdet. Allt det stämmer, och Emma har aldrig varit där. Aldrig sett några bilder tagna där. Jag har inte heller berättat om sådana saker.

Fascinerande.

Jag har höga förväntningar i år och jag håller er uppdaterade efter lägret om hur det gått.

BORTREST!
tillbaka 29/06

Taggad , , , , , , ,

4 thoughts on “… And he’s off again.

  1. Josefine "Yozzan" Lande skriver:

    Jag hoppas du fortsätter med bloggandet när du kommer hem igen. För du är otroligt bra på att formulera dig skriftligt, och det har du alltid varit. Eller rättare sagt, du kan uttrycka dig i ord. Även muntligt. Såsom din ljudblogg, den ägde ju. Jag saknar att prata med dig ska du veta, du är en underbar människa :) <3

  2. Johan Borg skriver:

    Härligt att höra från dig, Jossan! :D Kul att du läser vad jag skriver. :) Gött att få uppmuntrande ord ifrån dig.

    Saknar det också. Får du för dig att ringa någon dag så ska jag se till att svara. :) FÖrutom just nu då kanske, då jag glömt min mobil vid västkusten i Åsa i en stuga där. ^^ Får inte tillbaka den förrän tidigast onsdag kväll. Känner mig hyfsat handikappad!

    Men ha det fantastiskt, hurru! Du är grym.

  3. […] jag åker dit utan att vara lägerdeltagare. “Läger?” – you may ask. Läs om det här, i mitt gamla blogginlägg. Har inte riktigt tid att skriva om det nu. Det ska bli så sjuuukt […]

  4. […] fritids- och lovsångsledare på ett tvåveckors-kristendomsskoleläger på Stenungsön, (mellan Stenungsund och Tjörn); oerhört […]

Kommentera

