Inaktivitet och musikalitet.

Varför har det inte blivit något inlägg på ett tag, undrar du? Svaret är att hela familjen lördagmorgon åkte ner till Småland för att fira Anton, min kusin, som konfirmerats. Vi blev där hela dagen och kom hem kring elva.
Sedan satte jag mig och började pilla med min ”Magiska Musikmanick” och fick ihop en riktigt skön låt:

Musikmanicken är den röda lådan alltså, och du undrar kanske vad det är. Dess riktiga namn är Korg ESX-1 och är en såkallad ”sampler”. Man laddar in ljud i den, och lägger ihop dem till hela låtar, mer eller mindre.
Det är den korta versionen. Den långa blir bara onödigt krånglig i detta sammanhanget. Vet inte hur sugen du är på att höra mig babbla om midi-styrning, arpeggiatorer och filtersvep.
Så jag skippar det! :)

Anyway, vad videon visar är vad jag gjorde natten efter att vi kommit hem från Småland, live. Sedan har jag hela dagen idag lagt ner tid på att redigera videon, lagt upp den på YouTube och postat låten på Trig.

Detta är alltså anledningen till varför jag inte skrivit något mer betydelsefullt igår eller idag. Men njut av låten ikväll istället! Skön att ha i bakgrunden. :)



Ha det fantastico!

Taggad , , , , , , , , , , ,

One thought on “Inaktivitet och musikalitet.

  1. […] Har suttit här i en timme och filat på beatet till en av min och Evelinas låtar. Var länge sen ESX-1:an fick svettas lite. Hade glömt hur sjukt kul och kreativt det är att jobba med den! Ni ska få […]

Kommentera

